Tokfart på veckorna...

..snart är det jul... Vicke försökte föreslå att i år skulle vi inte köpa några julklappar utan åka utomlands istället...R hakade på direkt...jag å Alice såg mer ut som fågelungar... Vaddå?? Åka iväg?? Över julen?? ALDRIG!!!

Älskar allt som hör julen till...:) Maten, visst, stämningen å pyntet...men nästan mest tomten...å min mamma har i flera år försökt säga att vi är för gamla för att han ska komma till oss(mig, pekka å lill-antti)...skulle inte tro det! Tyckte mig se en tår i ögonvrån på Pekka förra hösten när jag sa att det inte blir några julklappar längre...;) ...själv hade jag en stor klump i halsen...kan det vara så att jag inte är ett snällt barn längre...???





Från förra julen i Ängesbyn. I år ska vi fira jul i Övertorneå. Nu är det bara 61 dagar kvar till julafton...:))

Kommentarer
Postat av: Lena

Vicken klok Vicke! Vi har också försökt få "barnen" att gå med på att sluta med julklappar men där misslyckades vi kapitalt.



Mest för att det är så himla svårt att köpa åt 20+:are som har högre lön än en själv och redan har köpt allt de möjligen kan behöva. Suck, det är skitjobbigt att hitta på nåt åt alla, och så vill man ju vara ungefär rättvis i alla fall, inte köpa för tusen åt en och en hundring åt en annan. Och sju stycken... plus några "respektive"... Suck suck suck!

2010-10-25 @ 16:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0