Jag sitter här i min ensamhet...

...lördagmorgon, klockan är 10... Undrar när det har hänt sist??? Alice är hos Nicklas, Vicke är på PiteSummerGames och R och Noel åkte dit vid halv 8 tiden för att heja på grabbarna. Själv ska jag gå på Adams dop senare idag. Har redan hunnit läsa tidningen, ätit frukost och druckit kaffe i lugn och ro, valt ut kläder till dopet, startat en tvättmaskin och studerat huset för att avgöra vilken ände som är i mest behov av städning...ALLA...precis som vanligt alltså...:)

Efter att ha jobbat 4 veckor på F21 vet jag nu vad jag INTE vill bli... Hela kroppen värker efter att jag krupit omkring i rörgravar och lagt rör, ställt ljusbrunnar på plats och skottat småsten till förbannelse...men kul har det varit. Jag har även gjort viss dokumentation och varit "barnvakt", man behöver utbildning för att få vistas nära rullbanan(landningsbanan), men det jag kommer minnas mest av allt är nog "grovjobbet" och att jag fick prova på att köra traktor!!! Tänk att jag kommer från en släkt med åkeri långt tillbaka och aldrig har jag blivit tillfrågad om jag vill testa traktorn...grabbarna har fått köra sen dom kunnat gå....:) Undra om könsrollerna är lika tydliga än?

Ska jobba två veckor till, sen blir det lite semester...SKÖÖÖNT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0