Kurserna är spikade...

...Byggstyrning Anbudskalkylering, Byggprojektledning, Arbetspsykologi och Byggstyrning Produktionskalkylering... Kan bli en spännande höst...:)

Noel den lilla räkan är nästan sjuk, han fick stanna hemma idag med R eftersom han hostat i natt och hade 37.5 i temp på morgonen... Jag vet inte riktigt var gränsen för feber går men det känns bättre att vara på den säkra sidan. Efter middagen har han varit läskigt pigg och energisk...jag är ju van vid att han är lite småtrött och gnällig efter en dag på dagis när jag kommer hem från skolan...

...i skolan i dag har jag lekt med lera och sand...:)) Rullat lerkorvar och blandat skålar med sand och vatten...KUUUL!!! Minst lika roligt som sandlåda...  Vad jag skulle lära mig? Urskilja olika jordarter... Ett av testerna heter "utrullningsprov". Då ska man försöka rulla leran så smal som möjligt...dagisfröknar skulle säkert vara jätteduktiga på det testet...;) Eller vad tror du Lena?

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja men absolut! Och så måste jag säga att din lek med sand och lera låter himla skojig, jag gillar sånt.



Jag fick lära mig på skolans kurs i barnsjukvård för hundra år sen att 37,0 är febergräns på morgonen, och 37,5 på kvällen. Men om det gäller än i dag vet jag inte... Klokt att ha honom hemma i alla fall, man ska vara helfrisk för att orka med en dag på dagis!

2010-04-15 @ 20:13:36
Postat av: Ulla

Jag tycker 37,5 på kvällen inte är någonting, det har ju vilda ungar som sprungit mycket på eftermiddan ofta! Jag kör nog hellre på 37,7 på morgonen och 38,0 på kvällen, OM det inte finns några andra symptom.

2010-04-17 @ 10:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0