Hur viktiga är ord?

Idag har Maria R varit på besök. Vi ses alldeles för sällan... Hon hade läkar besök i stan och fick några timmar över. Trevligt. 

Noel har inte börjat prata ännu. Mamma kan han såklart säga men sen tar det slut. Men han gör sig mycket väl förstådd ändå. Att få Mora Träsk på DVD:n kräver bara några klappar på magen, spela bandy gör vi när han gör sin målgest, att vifta "usch mamma" leder till bus i sängen...:-) Med pekningar och grymtningar lyckas han alltsom oftast få mig förstå vad han vill. Men ändå längtar jag lite efter orden...

R är i huset just nu! Han går igenom lite med säljaren, kollar städning och sånt. Imorgon äger vi ett hus!!! Äntligen... Det känns ganska skönt nu när vi får komma igång med flytten...

Kommentarer
Postat av: Maria

Snart blir det att sitta på eran altan och sola!

2009-05-08 @ 09:12:13
URL: http://mariastjarnoga.se/blog
Postat av: Annika

Japp! R har fört dit lite plaststolar nu...:-)Välkomna!

2009-05-08 @ 14:05:37
Postat av: bibi

hej kusin ! jodå, det är alltid surt när det går bättre för finland än för "oss". oj vad fel det där lät, hrmm ;) ang. liams grymtningar så får du hälsa honom att det är helt ok, min kära sambo är 23 och använder sig än av grymtningar och pekar, hihi...

2009-05-08 @ 18:24:26
URL: http://pums.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag tycker det verkar som att barnen satsar antingen på att utvecklas mest kroppsligt eller i orden, inte exakt samtidigt. Så när det är viktigt för dom att börja gå/springa/klättra osv då är inte språket lika viktigt, medan det i tider när kroppen är mera stilla blir en snabbare utveckling av språket. MEn det bygger bara på mina egna privata iaktagelser..

2009-05-08 @ 19:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0