Ishalka.

Idag var vi och hälsade på kusin Anna och Eric. När jag var på väg hem halkade jag på deras gård, med Noel i famnen. Det gick bra. Noel hamnade ovanpå mig...tur att det inte var tvärtom... Nu sitter jag i soffan och känner att jag börjar bli lite stel i ryggslutet. Hoppas det inte blir värre eftersom jag är själv. Det är så lurigt när det kommer ett snötäcke på isen...

Alice har haft innebandy avslutning idag. Hon börjar förstå sig på spelet och hur man ska röra sig på planen. Det är det inte många av flickorna som gör än... :-) Det blir ofta en liten klunga efter bollen eller så går två tätt ihop och fnissar och har ingen aning om vad som händer i spelet. Ibland blir det lite hoppsa-steg...det är hur roligt som helst att titta på.

Imorgon fyller pappa 59 år. Det skulle man inte kunna tro. Även flera av dom andra syskonen ser yngre ut än vad dom är...hoppas jag brås på dom... ;)


Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag! Jag! Visst menar du mig! :-)(skojar bara).



Läskigt det där att falla med barn i famnen. Tur att Noel klarade sig, och hoppas din rygg inte blev skadad. Jag halkade så dumt en gång, jag hade Simon som bebis uppe på axlarna, han fick "rida" på mina axlar, och så halkade jag rakt på ryggen just när jag klev ner från utetrappan. Det var så läskigt att tänka sig den stora fart som hans huvud måste ha fått i isen när han svingades runt. Men det gick bra ändå.

2009-03-30 @ 07:55:39
Postat av: Lena

Ulla, jag tog också åt mig på en gång! Och glad hann jag också bli... ;-)

2009-03-30 @ 08:42:21
Postat av: Annika

Det är klart att jag menar er båda!! På bussen för någon vecka sen frågade chauffören om jag skulle åka på ungdomsbiljett...

2009-03-30 @ 10:53:33
Postat av: fastereva

tackar,tackar! jag vet att du menade mej ( och ulla och lena )

2009-03-30 @ 15:06:52
Postat av: Lena

Jag märker plötsligt en sak till: vi är inte bara ungdomliga, vi är BARNSLIGA!!!

Släktdrag?



Jag hade en jobbarkompis som trodde jag var 35 när jag var 45. Tror du familjen och alla andra runt omkring fick höra det både en och två (och femtinio!) gånger...

2009-03-30 @ 17:38:25
Postat av: Annika

Blygsamhet verkar oxå vara ett framträdande drag hos er...not! ;)

2009-03-30 @ 21:04:14
Postat av: Lena

OsS, Annika OSS! Du är ju en av oss, du som (nästan) åker på halv biljett vid 35 fyllda...

2009-03-30 @ 22:39:09
Postat av: Ulla

Jag kan iochförsig inte komma ihåg att nån nånsin har trott att jag är yngre än jag är. Inga ungdomsbiljetter här, aldrig visa legg på systemet. Suck.

2009-03-31 @ 07:21:33
Postat av: Lena

Men Ulla, nu har du väl ändå dåligt minne! Jag kommer ihåg att du berättade hur du fick äta gratis på gymnasieskolan när du gick på högskolan, de dagar du hade satt upp håret i hästsvans. Minns jag fel???

2009-03-31 @ 08:21:47
Postat av: Ulla

Nej, det var nog nån annan. Jag smög mig in på postens lunchservering i Sundsvall nån enstaka gång men det var allt och där hade det nog inte ens varit nån merit att se ung ut.

Det är bara min Kalle som sagt; du är 48 men ser ut som 38 och uppför dig som 28. Men han är ju helt klart partisk, min lilla gullunge.

2009-03-31 @ 19:39:06
Postat av: Annika

Hur gammal man ser ut att vara verkar vara en viktig sak...:)

2009-04-01 @ 21:35:41
Postat av: Ulla

Very!

2009-04-02 @ 20:53:59
Postat av: Nadja

Jo, jag kan garantera att vi har hört talas om mammas jobbarkompis som trodde hon var 35 gaaanska många gånger vid det här laget... ;)

2009-04-03 @ 16:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0