Indisk mat.

Idag har jag sett två filmer, en på bio och en hemma. "Män som hatar kvinnor" och "Låt den rätte komma in", jag har läst båda böckerna och blev lite besviken. Tyckte båda böckerna var bra, "Låt den rätte komma in" var till och med riktigt bra, men filmen var ganska seg.

Nicklas bjöd över mig och Rikhard på middag idag. Han hade bakat naanbröd och gjort en indisk gryta med curryris, det var riktigt gott. Skönt att slippa laga mat och bara få sätta sig vid ett dukat bord. Ofta när jag önskar att mamma och pappa skull bo i Luleå är det för att få äta middag borta... :-) Söndagsmiddag...

Vicke har spelat sin sista hockeymatch för säsongen idag. Det blev vinst med 4-3 och matchen var otroligt spännande på slutet. Men det känns lite skönt att helgerna blir lediga nu  för andra aktiviteter. Nästa helg till exempel, åker vi till Riksgränsen.

Imorgon är det redan söndag och Rikhard åker tillbaka till Härnösand...långt bort...jätte långt bort... Den här veckan när storungarn är hos Nicklas är extra trist. Någon som vill bjuda på middag söndag, måndag eller tisdag???

Kommentarer
Postat av: Ulla

Var bor han när han är i Härnösand?

Jag som gillade boken Män som hatar kvinnor men ändå tyckte den var lite krånglig att hänga med i (eller så blandar jag möjligen ihop det med nån av dom följande böckerna i serien, det var länge sedan jag läste dom) kan hoppas att filmen är bra just för att dom har tvingats ta bort en del av alla bihandlingar.

2009-03-15 @ 08:56:59
Postat av: Annika

Rikhard bor på folkhögskolan. Han tycker det är helt ok. Eget rum med toalett och dusch.

2009-03-15 @ 10:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0