Fest!

På lördag var vi ett gäng tjejer som badade bastu och drack lite öl. Trevligt! Det var inte lika trevligt på söndag. Inte så att jag var tokfull när jag kom hem, men lite småberusad. Hela dan efter var jag trött och dålig i magen, orkade inte gör mycket här hemma och det hade behövts. Dammråttorna börjar snart nafsa mig på knäskålarna...

Kusin vitamin med sambo och barn var och drack kaffe på förmiddagen idag. Nu väntar vi på nästa bebis. Mindre än 3 veckor kvar...

Ikväll blir det jobb igen. Känns lite skönt att komma ut, men inte lika kul på morgon när Noel ska upp. Orkar inte för många kvällar i veckan. Passar på att jobba lite extra nu för nästa vecka åker kärleken till Härnösand och jobbar. Ensam hemma med 3 barn tar på krafterna. Det jobbigast är att aldrig kunna ta en liten stund för sig själv om det har varit grinigt. Tur att storungarna är världens bästa storebror och storasyster och kan hjälpa till när det behövs.

Hur gör barnfamiljer för att hinna med allting? Vi hoppar över städningen så ofta vi kan. Tills det inte blir hållbart... Klär hellre på mig och sitter en kväll i ishallen än dammsuger. Dammsuga suger... Hade jag haft ekonomi för det hade jag anställt någon. Lätt.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Det är åldern. Det är precis lika kul att festa som förut men inte alls lika kul dan efter :-).

Kul att du har börjat skriva. Min blogg har födelsedag i morgon, treårsdag. Jag försökte baka en tårta men glömde tårtbottnen i ugnen.

2009-02-02 @ 18:05:07
URL: http://ullaohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0