Påskgodis...

Vi hade en intressant diskussion vid köksbordet idag. :-)
-Noel vet inte att det är påsk, sa Vicke.
-Nä, sa jag, det vet han inte. Vad är det för speciellt med påsken?
-Man får äta så mycket godis man vill, sa Vicke.
-Å så får man gå på skattjakt hos mommo och moffa och leta påskägget, sa Alice.

Jesus? Vem är det?

Jag måste erkänna att påsken inte är något extra för mig. Som vilken vanlig helg som helst. Lite fler dagar Rikhard är hemma, det är ju skönt. Men inom handels arbetar vi som vanligt...jag ska jobba fredag och lördagkväll, igen.

Måste börja leta en klänning till Tinas bröllop. Vet precis hur den ska se ut...nu gäller det bara att hitta den...:-)

Kommentarer
Postat av: Mona

Men vem är han då...den där Jesus!?

Önskar er en trevlig påsk, ät massor av godis och lycka till på alla eventuella skattjakter.



M

2009-04-09 @ 15:25:56
Postat av: Ulla

Simon var sex när vi satt i kyrkan. Prästen sa: Nu knäpper vi våra händer. Varvid simon började knäppa högt med fingrarna. Mina barn är hedningar.

2009-04-09 @ 15:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0