Äppelbåtar och apelsinbitar.

Min kloka faster dagisfröken sa en gång "Om man skolar in föräldrarna bra så löser det sig alltid med barnen". Det stämmer så otroligt bra. Jag har skrattat åt mig själv idag. Eftersom Noel har fått sin placering på samma avdelning som Vicke en gång gick på, var jag och Noel dit och hälsade på. Noel trivdes som fisken i vattnet och hans mamma blev oxå lugnad, det här kommer gå bra. Fröknarna log lite överseende mot mig och lockade med Noel till mellisbordet. Mums äppelbåtar och apelsinklyftor, Noels favvo. Jag kände mig lite smått generad, känns som om det är första barnet jag ska skola in...:-)

Kommentarer
Postat av: annicka

Ska du redan skola in han, var de inte till hösten. Usch jag tycker tiden går alldeles för fort,de var väl nyss dina 2 äldre blev inskolade. De är ditt fel när jag får åldersnojjor för när jag upptäcker hur stora dina barn är, så inser jag att tiden faktiskt går. Men såå söta alla 3,kram på er.

2009-04-28 @ 19:11:18
Postat av: Annika

Hösten är snart här...:-) Men just nu var vi bara och hälsade på. I mitten av augusti börjar vi på riktigt. Kom förbi nån dag.

2009-04-28 @ 19:46:23
Postat av: Lena

Annicka, nu är det först inskolning av Annika, så att hon ska kunna ha en lugn och skön sommar och vara övertygad om att inskolningen av Noel i höst ska gå bra!

Och det gör det alltid! Går bra alltså, jag har aldrig hört talas om någon unge som INTE gått att skola in. Det kan ta längre eller kortare tid bara, men det går alltid bra.

Och yrkesskadad som jag är frågar jag då: Vilka jobbar på den avdelningen nu? Några gamla kända namn?

2009-04-28 @ 20:34:09
URL: http://www.belena.net
Postat av: Annika

Yvonne, Agneta(med en hörselskada), Anki och Elvy eller Evy lite osäker...åsså 17 barn under 2 år...

2009-04-28 @ 20:57:18
Postat av: Lena

Ok, det är ganska likt sig alltså. Agneta jobbade jag med när jag i min ungdom började vicka inom barnomsorgen... För mååånga år sen! Yvonne och Anki känner jag också till namnen (om det inte är andra med samma namn), och är det Evy så har jag jobbat med henne på Norrgården. Jag minns alla som väldigt trevliga så du kan slappna av, det kommer att gå jättebra! ;-)

2009-04-29 @ 08:12:06
Postat av: annicka

Jo håller med de är en inskolning av mamman;)) Allt kommer att gå bra när de är dax till HÖSTEN!! Är ledig i helgen,men vi ligger efter med saneringen av lgh och tvättkorg, Fi fan.

2009-04-29 @ 19:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0